Коли вибухнула світова фінансова криза 2008 року, неодноразово звучали прогнози про обвал багатьох ринків, зокрема ринку тютюнових виробів в Росії. Прогнози спирались на природному бажанні людей заощадити на основних групах споживчих товарів. Прогнози не збулися.

Сигарети в Росії купували без оглядки на кризу, а можливість заощадити изыскивалась без відмови від куріння. Це цілком зрозуміло, оскільки, за даними різних досліджень, основними споживачами сигарет є люди середнього і старшого віку, для яких важливіше факт куріння, ніж брендовість і престижність викурених марок. Ці люди — «головні» курці — консервативні, зі сформованим поглядом на багато сторін життя і відмова від звичок для них — справа складна і довготривала.

Зростання стабільний, зростання прибутковий

Цікаво, що у світовому масштабі поза кризи зазначалося досить стійкий стан ринку тютюнових виробів — без помітних коливань у бік підвищення обсягів продажів і доходів або їх зниження. Криза ж спочатку викликав відчутне зниження, а потім знову відбулася його стагнація. В Росії, особливо останнім часом, відзначається приблизно стабільне збільшення продажів у грошовому вираженні, так і рівня споживання сигарет.

При цьому якщо зіставити цифри кількісних продажу сигарет з ціновими факторами, то можна помітити, що зростання вартісного рівня підтримується за рахунок розширення продажів сигарет рівня преміум і люкс.

Як зазначили в «БАТ-Росії» (російській «дочці» British American Tobacco) зріс рівень продажу таких марок як Lucky Strike, Dunhill, Kent, Vogue, «Ява золота» Rothmans, Capri. Ці сигарети в Росії завжди цінувалися, і купівельні переваги даних марок базуються на престижності, популярності та якості сигарет цієї категорії.

Якщо взяти поведінку ринку дорогих сигарет і продукції економ-класу, то не тільки внутрішні оцінки, але і показники незалежної експертної оцінки говорять про зростання споживання сигарет з середньо-високої і високої цінової категорії. При цьому відзначені цікаві особливості. Жінки практично завжди віддають перевагу сигарети престижного рівня. Саме тому велика частина зростання обумовлена новими варіантами відомих марок — це може бути зміна дизайну пачки, поява нових ароматів або активне маркетингове просування.

Друга особливість — споживання сигарет в соціально-економічному розрізі. Як відзначають дослідники тютюнового ринку, чим крупніше місто, тим більше населення, що курить купує дорогих сигарет. Те ж саме стосується тих міст, де успішно функціонують які-небудь містоутворюючі підприємстві або взагалі розвинене промислове виробництво. По всій видимості, йде пряма ув’язування рівня доходів і переваг.

І все-таки вони занадто дорогі

Але зростання продажів дорогих сигарет все-таки не відіграє суттєвої ролі у кількісному рівні продаваних сигарет. Раніше найпоширеніші сигарети в Росії — з категорії недорогих, а деяких регіонах — дешевих.

У Росії в даний час працює програма з підвищення акцизного податку на продавані сигарети. Запровадження цієї програми було виправдано необхідність зробити сигарети недоступними за ціною для споживачів — причому потенційних споживачів. А саме дітей, підлітків та молоді. Але на практиці таке рішення призвело до того, що подорожчали в середньому на 2 — 2,8 рублів дешеві сигарети не стали менш доступними, а от дорогі марки — а їх ціна піднялася мінімум на 4 рубля — багато давні курці змінили на менш дорогі бренди.

Про те, яким чином розподілені популярні сигарети в Росії — в нижчеподаній таблиці. Дані усереднені, в тому числі за регіональним особливостям. По горизонталі — цінова категорія, по вертикалі — популярність.

Дорогі

Середні

недорогі

1

Parliament

Pall Mall

Bond

2

Kent

Winston

Петро I

3

Camel

L&M

Ява

4

Davidoff

Російський стиль

LD

5

Dunhill

West

Viceroy

ХОЧЕТЕ КИНУТИ ПАЛИТИ?

Тоді качайте план відмови від куріння.

З його допомогою кинути буде набагато простіше.

Сигарети




Матеріали по темі


  • Рак ротової порожнини

    28.06.2007

  • Ресуспендированный тютюн

    05.07.2007

  • Дослідження: кожні 6 секунд тютюн забирає одне життя

    08.02.2008

  • re: Марії …”Хто що порадить…”

    17.02.2008

  • СИГАРЕТИ ПРОТИ КУРІННЯ – ПРОДАМ ПАТЕНТ

    16.08.2008

  • Найбільший асортимент електронних сигарет.

    07.10.2008