Плакати проти куріння — потужний спосіб наочної агітації. Щоб інформація з плакату була ефективною, він повинен відповідати досить серйозним вимогам.

Плакати антитабачної спрямованості, створені абияк, дилетантськими методами, можуть виявитися не просто непотрібними, але й шкідливими. Причина цього криється в психологічному феномені, званому «реверсивна психологія».

Суть його в тому, що людина починає вести себе (або відтворює реакцію) всупереч тому, до чого закликав плакат. Це може бути як прихованим протестом проти заборони, обмеження, так і внутрішнім опором у спробі нав’язати сторонній погляд.

Плакат проти тютюнопаління повинен нести смислове навантаження без прочитання додаткової інформації. Він не повинен включати елементи двозначності або відволікаючі моменти, навіть на шкоду головним компонентам. Три важливих компоненти будь-якого наочного методу: актуальність, емоційність, інформативність.

Актуальність плаката означає, що він відповідає поточному стану відображається теми, не включає в себе «побиті», шаблонні малюнки і при цьому несе в собі ідейне значення, має сенс.

Емоційність передбачає ефективний вплив на почуття людини протягом того короткого часу, поки плакат знаходиться в полі зору. А часу насправді небагато — в середньому плакат розглядають не більше півсекунди, і якщо його висока емоційність, то процес розглядання затягується, підвищуючи тим самим інформативність плаката.

Інформативність — спосіб донести людини суть та ідею зображення або тексту на плакаті (або і того і іншого) з метою створення необхідного підсумкового ефекту.

Що ускладнює сприйняття плаката? Абстракції, невиразні або надто яскраві колірні поєднання, помилково підібраний шрифт та його колірне оформлення. Гумор (не завжди зрозумілий), ефект протиставлення — це взагалі дуже складний елемент, і користуватися протиставлення потрібно надзвичайно обережно.

Наприклад, не варто демонструвати дитини з вовчою пащею поруч з твердженням, що в цьому винна його курить мати і поміщати на цьому ж плакаті зображення здорової дитини з некурящою матір’ю. Не завжди вовча паща розвивається у дітей курців матерів, а зачепити почуття таких матерів означає створити зайвий ефект неприйняття.

Категорично не рекомендується зображати сигарети або пристосування для куріння в прикрашеному вигляді (навіть заради карикатурного перебільшення).

Скачати плакати проти куріння

Слід також враховувати такий вагомий елемент, як тимчасова мотивація. Згідно з уявленнями теорії часової мотивації, чим нижче занепокоєння з приводу події, тим вище ефективність роботи для досягнення цієї події. При цьому зацікавленість людини і цінність даної події повинні бути очевидними.

Що хочуть бачити люди, і коли плакати проти куріння можуть надати ефект? Добре діють на свідомість і на фактори запам’ятовування зображення людей, побутових сцен без детального фону. Непоганий варіант — зброю або щось, що має для більшості значення неприємного, шкідливого предмета.

Зображення повинно бути симетричним — ламані, рвані лінії «ведуть» очей уздовж себе, не дозволяючи зосередитися на головному. Ідеальним варіантом компонування зображення стане розміщення його елементів за уявного кола, квадрата або прямокутника. Трикутник, складні геометричні фігури «розбивають“ зображення, відволікають на деталі.

Плакати від куріння не повинні хизуватися заради краси або з метою залякати. Агітація методом «в лоб» ніколи не приводила до очікуваного ефекту. Важливо пам’ятати, що без підтримки іншими способами агітації і комплексними заходами проти куріння тільки плакати не мають жодного впливу і не виправдовують ні сподівань, ні вкладень.

ХОЧЕТЕ КИНУТИ ПАЛИТИ?

Тоді качайте план відмови від куріння.

З його допомогою кинути буде набагато простіше.





    Популярні матеріали


    • Настільна книга кидає палити

    • Календар кидає палити

    • План відмови від куріння